ANALYSIS OF THE PROJECTS OF HEALTH AND PHYSICAL EDUCATION IN THE SCIENTIFIC EPISODE

Evaluation of Projects in the Scientific Event

Authors

  • Clayton Zambeli Oliveira Universidade Federal da Paraíba
  • Manoel Nunes da Silva Neto Universidade Federal da Paraíba
  • Fladmir de Sousa Claudino Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.20873/abef.v1i1.5645

Keywords:

Bachelor's and Ph.D., Physical education

Abstract

Physical education has been an important ally for public health. In this study, the general objectives were to analyze and integrate the importance of the development of projects in this area to contribute with the regional society and the awakening of students to the importance of the discipline of Physical school education that can contribute directly to the development of health. In addition, this project analyzed the statistical data collected in all the periods of the scientific event, Young Scientific Talent that stimulated the participation of schools, students and teachers. Encouraging the production of work in the area of ​​Health and Physical Education at school level can contribute to better levels of health and respect among students.

Author Biographies

Manoel Nunes da Silva Neto, Universidade Federal da Paraíba

UFPB

Fladmir de Sousa Claudino, Universidade Federal da Paraíba

UFPB

References

Referências

NEIRA, M.G, BORGES, C.C.O. Esquadrinhar e Governar: análise das recomendações do CONFEF para a Educação Física escolar. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 43, n. 2, p. 571-590, abr./jun. 2018.

VIEIRA, S.V., BEUTTEMMULLER, L.J., BOTH, J. Concerns of Physical Education Teachers Acoording to Professional Development Cycles and Sociodemographic Characteristics. J. Phys. Educ. v. 29, e2924, p. 1-8, 2018.

MACIEL, M. G., SARAIVA, L. A. S., MARTINS, J. C. O., Jr VIEIRA, P. R. A humanização da atividade física em um programa governamental: um olhar necessário. Interface comunicação, saúde e educação. p. 1-12, Novembro, 2017.

DOMINSKI, F. H., VILARINO, G. T., COIMBRA, D. R., SILVA, R. B., CASAGRANDE, P. O., ANDRADE, A. Analysis of Scientific Production related to Sports Psychology in Sports Science Journals of Portuguese. J. Phys. Educ. v. 29, e2930, p. 1-14, 2018.

CHAVES, D. R. L., SOUZA, M. R. Bullying e preconceito a atualidade da barbárie. Revista Brasileira de Educação v. 23, e230019, p. 1-17, 2018.

DA SILVA, M., DA SILVA, A. G. Professores e Alunos: o engendramento da violência da escola. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 43, n. 2, p. 471-494, abr./jun. 2018.

OLIVEIRA, C. Z., DA SILVA, D. T. N. P. A interação e a popularização da ciência no evento científico. Conedu, v.1, p-1-9, Novembro, 2017.

ANAIS da 13ª MOCIEC E I Talento Científico Jovem - Mostra Científica de Estudantes de Ensino Fundamental II, Médio e Técnico do município de João Pessoa, João Pessoa, Editora UFPB, Estação Cabo Branco – Ciência, Cultura e Artes 28 e 29 de novembro de 2012, p. 1-111, 2012.

ANAIS II Talento Científico Jovem - Mostra Científica de Estudantes de Ensino Fundamental II, Médio e Técnico do município de João Pessoa, João Pessoa, Editora UFPB, Universidade Federal da Paraíba - Hall da Reitoria, 29 de Outubro a 1º de novembro de 2016, p. 1-116p, 2013.

ANAIS III Talento Científico Jovem - Mostra Científica de Estudantes de Ensino Fundamental II, Médio e Técnico do município de João Pessoa, João Pessoa, Editora UFPB, Universidade Federal da Paraíba - Hall da Reitoria, 08 a 10 de Outubro de 2014, p. 1-74, 2014.

ANAIS IV Talento Científico Jovem - Mostra Científica de Estudantes de Ensino Fundamental II, Médio e Técnico do município de João Pessoa, João Pessoa, Editora UFPB, Universidade Federal da Paraíba - Hall da Reitoria, 15 a 18 de Setembro de 2015, p. 1-47, 2015.

ANAIS V Talento Científico Jovem - Mostra Científica de Estudantes de Ensino Fundamental II, Médio e Técnico do município de João Pessoa, João Pessoa, Editora UFPB, Universidade Federal da Paraíba - Hall da Reitoria, 26 a 30 de Setembro de 2016, p. 1-72, 2016.

LARA, L. M., STAREPRAVO, F. A., DE MIRANDA, A. C. M., DE SOUZA, V. F. M. Quality in Latin American Education/School Physical Education: Meeting of Non-Dissonant Voices. J. Phys. Educ. v. 29, e2929, p. 1-11, 2018.

LIMA, D. F., Junior, E. G. Body Education, Modernity and The Salesians in Brazilian Schools in The Early of 20Th Century. J. Phys. Educ. v. 29, e2927, p. 1-13, 2018.

HESS, C. M., MOREIRA, E. C., TOLEDO, E. Dematerializing Physical Education in Public Schoools: an Indication of permanence. Motriz, Rio Claro, v.24, n.2, e101820, p. 1-6, 2018.

COLEDAM, D. H. C., FERRAIOL, P. F., GRECA, J. P. A., TEIXEIRA, M., OLIVERA, A. R.. Physical education classes and health outcomes in Brazilian students. Rev Paul Pediatr. v. 36 (2), p. 192-198, 2018.

BORBA, K. M., VIEIRA, P. C. T. A importância da Educação Física no combate ao bullying no ambiente escolar. Monografia, Universidade Católica de Brasília. p. 1-39, 2011.

GOMES, R., DE SOUZA, M. C. M. Atividade física como parte importante da saúde em todas as idades. Ciência & Saúde Coletiva, v. 21, n. 4, p. 1-2, abril, 2016.

HILDEBRANDT-STRAMANN, R. Curriculum in Germany Physical Education Professional Qualification – Physical Education Department at Braunschweig Tecnical University. J. Phys. Educ. v. 29, e2901, p. 1-12, 2018.

Published

2018-11-26

How to Cite

Oliveira, C. Z., da Silva Neto, M. N., & Claudino, F. de S. (2018). ANALYSIS OF THE PROJECTS OF HEALTH AND PHYSICAL EDUCATION IN THE SCIENTIFIC EPISODE: Evaluation of Projects in the Scientific Event. Brazilian Archives of Physical Education, 1(1), 128 – 134. https://doi.org/10.20873/abef.v1i1.5645