SUPERVISED INTERNSHIP IN FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE (FLE) AT A UNIVERSITY IN AMAPÁ
(DIS)FLAVORS EXPERIENCED BY A TEACHER-INTERN DURING THE PANDEMIC TIME
DOI:
https://doi.org/10.70860/ufnt.entreletras.e18132Keywords:
supervised internship, French foreign language, teacher training, pandemicAbstract
In recent years, several studies on Supervised Internship have been the focus of investigations by educators. This article aims to discuss and reflect on some experiences experienced by a future French Foreign Language (FLE) teacher during the Supervised Internship in FLE II, during the period of the covid-19 pandemic. It is un interpretative qualitative research and the instruments used to generate data were questionnaires, observation, final report, and interview). The results indicate that the internship plays a relevant role by providing experiences that contribute to training and enabling approaches to professional practice.
Downloads
References
CONSU/UNIFAP. Colegiado do Curso de Letras Português-Francês, UNIFAP. Projeto Pedagógico. Macapá, AP. [2018]. Disponível em: http://www2.unifap.br/letras/projetos-pedagogicos-dos-cursos-de-letras/. Acesso em: 1 set. 2023.
COUTO, Adenice de Andrade. As identidades profissionais de um professor de francês língua estrangeira (FLE) na formação inicial crítico-reflexiva em uma universidade pública do Amapá: algumas reflexões. In: Anais do I Simpósio de Nacional de Estudos em Línguas, Memórias, Identidades e Culturas. Anais... São Luís (MA) On-line, 2023. Disponível em: https//www.even3.com.br/anais/sinelmic-ufma/658188.
DENZIN, Norman Kent; LINCOLN, Yvonna (Orgs.). O planejamento da pesquisa qualitativa: teorias e abordagens. Porto Alegre: Artmed, 2006.
FLICK, Uwe. Introdução à pesquisa qualitativa. Tradução de Joice Elias Costa. 3. ed. Porto Alegre: Artmed, 2006.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. 9. ed. São Paulo: Paz e Terra, 2011.
MOITA LOPES, Luiz. Paulo. Pesquisa interpretativista em Linguística Aplicada: a linguagem como condição e solução. D.E.L.T.A., São Paulo, v. 10, n. 2, p. 329-338, 1994. Disponível em: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/45412. Acesso em: 10 abr. 2023.
PIMENTA, Selma. Garrido. O estágio na formação de professores: unidade teoria e prática. 11. ed. São Paulo: Cortez, 2012.
PIMENTA, Selma. Garrido; LIMA, Maria Socorro Lucena. Estágio e docência. 8. ed. São Paulo: Cortez, 2017. (Coleção Docência em Formação. Série Saberes Pedagógicos)
SANTOS, Ana Carla dos; NÓBREGA, Danielle Oliveira da. Dores e Delícias em ser Estagiária: o Estágio na Formação em Psicologia. Revista Psicologia: Ciência e Profissão, Belo Horizonte, v. 37, n. 2, p. 515-28, abr./jun. 2017. DOI: https://doi.org/10.1590/1982-3703002992015. Disponível em: https://www.scielo.br/j/pcp/a/6cGHYvPWPpvfdKCWmGNpVSm/abstract/?lang=pt. Acesso em: 28 set. 2023.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 EntreLetras
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.