PRECONCEITO NOS CONTOS DE FADAS: DA TEORIA À TRANSPOSIÇÃO DIDÁTICA

Authors

  • Clarice Borges da Silva Oliveira UFT - Universidade Federal do Tocantins
  • Eliziane de Paula Silveira Barbosa Universidade Federal do Tocantins - UFT
  • Clarice Borges da Silva Oliveira SEDUC-TO - Centro de Ensino Médio Presidente Castelo Branco
  • Eliziane de Paula Silveira Barbosa SEDUC-TO - DRE/Colinas

Keywords:

preconceito, contos de fadas, imaginário

Abstract

The Municipal Bernardo Sayão Education - TO promoted continuing education aiming reflect on Literature Classics used in kindergarten. The study had a literature character with search theoretical basis and field through lecture to raise awareness of teachers about the existing preconception in fairy tales and educational workshops for theory and practical implementation. As Campos and Couto (2009), which establish that in fairy tales there is an intention to transmit certain social standards, including: notion of social belonging, membership feeling the common principles and worldviews that makes people to feel participants in a space-time, taking its prominent place in society. On the work carried out was possible to reflect the complexity of the stories and their action in the infant imaginary demystifying issues about preconception.

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Author Biographies

Clarice Borges da Silva Oliveira, UFT - Universidade Federal do Tocantins

Graduada em Pedagogia – UEPA, Pós-graduada em Psicopedagogia – IBPEX, Coordenadora Pedagógica no Centro de Ensino Médio Presidente Castelo Branco em Colinas do Tocantins - TO

Eliziane de Paula Silveira Barbosa, Universidade Federal do Tocantins - UFT

Graduada em Letras – FIESC/UNIESP, Pós-graduada em Leitura e Produção Escrita – UFT, Técnica de Currículo de Língua Portuguesa na Diretoria Regional de Ensino em Colinas do Tocantins- TO

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Published

2016-10-04

How to Cite

Oliveira, C. B. da S., Barbosa, E. de P. S., Oliveira, C. B. da S., & Barbosa, E. de P. S. (2016). PRECONCEITO NOS CONTOS DE FADAS: DA TEORIA À TRANSPOSIÇÃO DIDÁTICA. EntreLetras, 6(2), 49–58. Retrieved from https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2729