THE USE OF HQS PIXTON AS A TEACHING RESOURCE FOR THE TEACHING OF COHESION AND COHERENCE
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p88Abstract
This article deals with the use of Pixton digital comics as a study material for the textual elements cohesion and coherence in a perspective that fits textual relations of reiteration and connection (ANTUNES, 2005) the four metarregras of the coherence of Charolles (1978). In it we talked about an intervention activity with 8 teachers from a state public school in Pernambuco. The intervention comprised two pedagogical workshops that had the purpose of producing Pixton HQs and then analyzing the cohesive elements and their relationship with the processing of textual coherence.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.