THE SEMANTIC MISMATCH AND ITS IMPLICATIONS IN TEACHING OF PORTUGUESE LANGUAGE
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p196Abstract
Based on studies within the cognitive sciences (Tomasello, 2003; Francis and Michaelis, 2002; Fillmore 1986), this article will present ways that help students identify the generating conflict. It is common that, during this identification, mismatches happen, that is, a failure in the process of interpretation. The misconception about the term conflict is recurrent, justifying the need for recognition of the semantic mismatch. Observations made in the school environment revealed that teachers do not know the subject, generating practices that disregard the mismatch. In this way, a mediation will be offered that offers ways to avoid it. It is hoped that the contributions of this research will help teachers to recognize and avoid semantic mismatch.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.