READING AND LINGUISTIC ANALYSIS LESSONS IN THE DIALOGICAL PERSPECTIVE: A DIDACTIC ELABORATION USING MEMES
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p226Abstract
The article deals with a reflection on the form of mobilization of the Bakhtinian theoretical and methodological notions of dialogism and discursive genre, in activities designed for reading and linguistic analysis classes using memes. The dialogical relations are contemplated in questions about conditions of production, emphasizing their space-time of circulation, addressing their interlocutors and purpose. The notion of discursive genre raises analysis of the thematic content by means of what becomes veritable; the value-anchoring tone; regarding compositional structure, the highlight is for the visual and verbal; and, in style, the linguistic-enunciative marks of the relation between visual and verbal form.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.