PERCY JACKSON E O LADRÃO DE RAIOS: PROPOSTA DE ATIVIDADE DE MULTILETRAMENTO E DE DIALOGISMO
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p277Abstract
Some discursive genres demands verb-visual reading, creating the necessity of multiliteracy; it is also needed to consider that the discourses constitute a discursive network. Thereby the objective is to relate an analyses activity about the movie “Percy Jackson and the lightning thief”, developed in the elementary school. Multiliteracy, multimidiatic literacy and dialogism substantiate the work. During the movie exhibition, it was aimed to connect Hercules and Perseus stories, besides comparing the mythological pictures of this works. The results indicate similarities and differences among the stories and the characters, use of multiples languages and dialogue between the heroes stories.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.