TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE IN A BRAZILIAN PUBLIC SCHOOL IN BALSAS (MA) THROUGH COLLABORATIVE ACTIVITIES
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2019v10n1p136Resumen
This research aimed to investigate the effects of using collaborative activities in English classes with 14 students with basic proficiency level of the 9th grade of a Brazilian public school in Balsas (MA). Working with collaborative activities allows us to debunk the belief that English teaching in the Brazilian public schools do not work. Based on the sociocultural perspective, this research highlights the relevance of learning through interactions which learners use to build knowledge and argue about the language they are learning. The data analysis revealed that the collaborative tasks were fruitful to English teaching and learning as they promote socialization environments and develop self-esteem as well as the language proficiency.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.