THE IMAGE OF THE LANGUAGE PORTUGUESE TEACHER IN THE CONTINUED QUALIFICATION SPEECH
Abstract
From the studies in Pêcheux (1993), Osakabe (1999) and Orlandi (2001), we analyze the discursive images of the Portuguese teacher of the compulsory education presupposed in the PROFLETRAS presentation texts, discussing how they relate to the context of the evaluation learning systems in contemporary Brazil. We have verified that the images of the less qualified teacher and the ideal teacher rely under the discourse of continued qualification and these images justify forms of intervention present in the actual educational scenery, which becomes a “new discourse” of teaching quality.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.