MOVOOKS: MOVIES INHERENT TO BOOKS
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p342Abstract
The present study proposes some reflections about the cinematographic art, approaching its relevance and constructions to reach the various objectives of reading interest. The research also deals with the roots of blockages as to the reader's evolution, which is sometimes confronted with works imbued with great complexity and impregnated with an obscurity proper to literature, which necessitates a re-reading. In this maturation, it is proposed a more stimulating look, which aims at a pre-walk, a rapprochement of the work to the reader. The research is carried out through the analysis of the films Dom, Capitu and O Auto da Compadecida, cinematographic works that are able to infer literality with maximum linguistic richness for readers, aiming at the connectivity, integration and interaction between cinema and literature.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.