GENRE CRITICAL REVIEW: A PROPOSAL OF PRODUCTION TEACHING IN CLASSROOM
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p384Abstract
This article presents the analysis of textual productions of middle school students using the method of didactic sequence (DS) (DOLZ, NOVERRAZ, SHENEUWLY, 2004) to teach critical review. As theoretical framework, we adopt the discursive genre perspective of Bakhtin (2003) and Biasi-Rodrigues (2008). Next, we approach the critical review genre from the perspective of Medeiros (2014) and Machado, Lousada & Abreu-Tardelli (2014). Finally, we conclude that, by using DS, it is possible for middle school students to become good text writers and appropriate the most diverse of discursive genres.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.