REFLECTIONS ON TEACHER PRACTICE IN THE TEACHING OF THE WRITING / REPRINT OF THE FILM REVIEW
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p245Abstract
This article discusses the use of didactic tools in teaching the textual genre Review. For this, the actions of a teacher who used the Didactic Sequence as the guiding instrument of her pedagogical practice during her action research of the Professional Master's Degree in Literature are analyzed. It aims to analyze theoretical questions about the teaching of gender and the practice of classroom. The results demonstrate that, despite not having appropriated some theoretical knowledge about gender teaching, the teacher seeks to contemplate in her practice activities that stimulate the students to carry out true actions of language in the classes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.