TEXT PRODUCTION:TEACHING OF REFERENCE STRATEGIES BY (RE) CATEGORIZATION
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p266Abstract
This article presents results of a Proposal of Intervention in the teaching of textual production, in which we aim to teach the students of the 9th grade of a public school using referential strategies of (re)categorization by nominalizations in the production of narrative chronicles. The research consisted of the analysis of two corpus, including productions of texts of the students before the intervention and the rewriting of texts at the end. We are based on the presuppositions of action research, with theoretical foundation from the perspective of Textual Linguistics. The results demonstrate that the re-categorization processes are essential for the production of meaning and thus, for the textual progression.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.