TEACHING CONNECTIVES USING GOOGLE FORMS

Authors

  • Bougleux Bonjardim da Silva Carmo Secretaria da Educação. Colégio da Polícia Militar Anísio Teixeira - CPM / SEC

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p290

Abstract

This paper discusses the didactic treatment of the connectives using Google Forms. In this context, it reflects in the relationship between the cohesion teaching (KOCH, 2010), the studies of discourse markers (ALOMBA RIBEIRO, 2005; PORTOLÉS, 2001) and the multiliteracies pedagogy (LEMKE, 2010; ROJO, 2012). Methodologically, it shows the theoretical approach of the concepts for didactic transposition and, then, how to use the forms according this work. So, the proposals of source-materials construction, in accordance with Mendes (2012), are extended through the employ of tools in diferente media supports for methodological diversification and textual articulation teaching in the Basic Education.

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Author Biography

Bougleux Bonjardim da Silva Carmo, Secretaria da Educação. Colégio da Polícia Militar Anísio Teixeira - CPM / SEC

Mestre em Letras pela Universidade Federal de Santa Cruz e doutorando em Estado e Sociedade pela Universidade Federal do Sul da Bahia.  Professor de língua portuguesa da Secretaria de Educação do Estado da Bahia. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Língua Portuguesa, atuando principalmente nos seguintes temas: marcadores discursivos, pragmática, multimodalidade, tirinhas, literatura adaptada e, devido a formação na área da Linguística Forense, dedica-se à Análise da Conversa Etnometodológica. Além dos temas na área de Letras e Linguística, o projeto de tese, no âmbito do Programa de Pós-Graduação em Estado e Sociedade (PPGES / UFSB), dialoga estudos da Memória Social e do Discurso para compreensão das representações sociais e de determinados processos de subjetivação.

Published

2018-10-28

How to Cite

Bonjardim da Silva Carmo, B. (2018). TEACHING CONNECTIVES USING GOOGLE FORMS. EntreLetras, 9(2), 290–315. https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p290