TEACHING CONNECTIVES USING GOOGLE FORMS
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p290Abstract
This paper discusses the didactic treatment of the connectives using Google Forms. In this context, it reflects in the relationship between the cohesion teaching (KOCH, 2010), the studies of discourse markers (ALOMBA RIBEIRO, 2005; PORTOLÉS, 2001) and the multiliteracies pedagogy (LEMKE, 2010; ROJO, 2012). Methodologically, it shows the theoretical approach of the concepts for didactic transposition and, then, how to use the forms according this work. So, the proposals of source-materials construction, in accordance with Mendes (2012), are extended through the employ of tools in diferente media supports for methodological diversification and textual articulation teaching in the Basic Education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.