WRITING CULTURE AND SCHOOLING: PARTICIPATION AND EXTENSION OF THE SOCIAL USE OF THE WRITING BY SUBJECTS OF A FLOW CORRECTION PROGRAM
PARTICIPAÇÃO EM E AMPLIAÇÃO DOS USOS SOCIAIS DA ESCRITA POR SUJEITOS ORIUNDOS DE UM PROGRAMA DE CORREÇÃO DE FLUXO
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p132Abstract
The subject of the study is the expansion of the social uses of writing by students from a flow correction program. It has a theoretical foundation of the Studies of Literacy and is moved by the objective to describe analytically the process of school education developed from a literacy project. It looks for ways to undertake a school process that promotes participation in literacy events, amplification of literacy practices and immersion in written culture. The insights derived from this research had repercussions in the development of actions motivated by the commitment to contribute to the process of immersion of the students in the written culture.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.