PROJECT "LITERARY GYMKHANA
STIMULATING STUDENTS FOR THE READING OF LITERARY BOOKS
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p121Abstract
The school presents itself as an essential space to encourage reading. Although, the teaching of literature has been neglected in schools, since it has been considered as a pretext for the study of language, leading students to dislike reading itself. This article is the result of the elaboration and application of a reading project called "Gincana Literária", in an 8th grade classroom of an Elementary School in Montes Claros, state of Minas Gerais, Brazil, and aims to discuss how teachers’ work with projects related to reading of literary texts can stimulate students to read.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.