THE DEVELOPMENT OF READING SKILLS FROM THE MULTIMODAL GENRE COMIC STRIP
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p61Abstract
Becoming proficient in multimodal language is essential for students to understand the various genres that circulate socially. Thus, working with the comic strip can be considered a path to the development of reading skills. The study is based on Koch and Elias (2013) and Solé (1998), about reading; Dionísio (2011), about multimodality and literacy; Vergueiro (2014) and Ramos (2016) about comic. It is an action research of an interventionist nature, in which reading workshops were held. As a result, students have consolidated acquired reading skills and advanced in others, such as inferring implicit information and interpreting text with the help of diverse graphic material.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.