THE TEXT IN SCENE: FROM REPRODUCTION TO PRODUCTION
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p27Abstract
This article reflects the teaching of writing in basic education. We answer the question: how is the passage from writing to textual production? For this, we compared versions of texts in order to ascertain the development of writing. We evoked the Bakhtinian dialogism, which includes working with writing as a process; the reformulation of the saying of the other, anchored in the postulates of Authier-Revuz (1990; 2004) and Fuchs (1985); and the dynamism of linguistic work by Geraldi (2013). The results indicate that the teaching of writing from reflective work can be a successful practice in school.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.