FOR A RETURN TO THE TEXT AND ITS (UN)PLESANTNESS: RESEARCH ON LITERATURE IN PROFLETRAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p86

Abstract

This article discusses the formation of the literarature reader in the school context and the paths traversed by researchers, professors masters by ProfLetras. For this, after a reflection on the challenges that present themselves to the problem, it analyzes five dissertations, selected at random, among the productions of the five regions of the country. The panoramic approach works as a provocation for the need to systematize what has been produced within the framework of a national network program whose central question is to respond to the demands of teaching practice.

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Author Biographies

Luiza Helena Oliveira da Silva, UFT - Universidade Federal do Tocantins

Professora dos Programas de Pós-graduação em Letras (PPGL), Mestrado Profissional em Letras em Rede Nacional (ProfLetras) e Mestrado em Estudos de Cultura e Território (PPGCult), da Universidade Federal do Tocantins, câmpus de Araguaína.

Márcio Araújo de Melo, Universidade Federal do Tocantins

Coordenador do Programa de Pós-graduação em Letras: Ensino de Língua e Literatura da Universidade Federal do Tocantins (PPGL/UFT). Docente do Programa de Mestrado em Letras em Rede Nacional (ProfLetras) da UFT. Desenvolve pesquisas em literatura e ensino. 

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Published

2018-10-28

How to Cite

Silva, L. H. O. da, & Melo, M. A. de. (2018). FOR A RETURN TO THE TEXT AND ITS (UN)PLESANTNESS: RESEARCH ON LITERATURE IN PROFLETRAS. EntreLetras, 9(2), 86–102. https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p86