CONSTRUING THE TEACHER IDENTITY:
MEANINGS AND PERSPECTIVES OF A PROFESSOR IN THE CONTEXT OF THE NORTH MATO GROSSO AMAZONIAN
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2019v10n1p59Abstract
Considering a scenario in which teacher identity has been widely discussed, this article aims to understand how bookish – Stuart Hall, Zygmunt Bauman, Kathryn Woodward, Tomaz Tadeu da Silva – define identity, besides addressing concepts about teacher identity. It also seeks to show that identities are symbolic representations and influenced by a broad context (social, cultural, political). In order to reflect about the theme, an interview was carried out with the Professor PhD Marieta Prata de Lima Dias who brings contributions to understand the identity of the teacher, concluding that the teacher identity is constructed and reconstructed throughout the time and mediated by the teachers' life contexts.
Keywords: Linguistics; Applied Linguistics;. Identity; Teacher Training; Interview.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.