CLASS PLANS FOR DIVERSE CONTEXTS
TRANSLANGUAGING, MULTILITERACIES AND CRITICAL LITERACIES
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p290Abstract
As society relates to language in a multisemiotic manner, this paper discusses English Language Teaching based on Critical Literacies, Multiliteracies and Translanguaging perspectives, analyzing 8 class plans from the course “Comunicação Intercultural” offered by the program “Language without Borders”. The article proposes reflections about the theories’ relevance and their contribution to teacher’s practice and language construction, analysing and reflecting upon activities and texts used in class, particularly the final productions with the podcast genre, in which criticity and digital literacy take form in social relevant texts.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.