PROFISSIONAL IDENTITY’S SPEECHES IN THE REPORTS OF MEMBER’S IN THE PIBID OF THE COURSE OF PORTUGUESE LANGUAGE OF UFT/ARAGUAÍNA
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2019v10n1p180Abstract
The present article analyzes the professional identity’s speeches for the members of the project Programs Institutional of Bags of Initiation to the Teaching (PIBIT) of the course of Portuguese Language of UFT/Campus Araguaína. The methodological corpus was founded of reports produced by the members of the referred project. The work mobilized the theoretical conceptions of Bauman (2001; 2005), of Hall (2006), of Locatelli (2014), and of Orlandi (2008; 2015). In short, it is observed that the identity embraces the subject in relation with the place from where, to where and why it speaks, in way to sustain their formations discursive, ideological and social.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.