LIFE NARRATIVES IN STOP MOTION: AN ALTERNATIVE FOR THE DEVELOPMENT OF MULTILITERACIES
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p33Abstract
This article investigates the productivity of school practices oriented to the teaching of memory/life narratives aimed at the rescue of the cultural heritage of Salgado/SE, by a group of 8th grade elementary school. Based on the dialogical character of language and the conception of writing as a process, in an action research, activities were developed directed to the production of stories that supported the creation of animations in stop motion. At the end of didactic-pedagogical actions, we observed that it is possible to develop cooperative language practices with a socio-historical and cultural function, to improve the use of linguistic resources in the construction of discourses and to favor multiliteracy practices.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.