THE RETURN OF SCHOOL IN THE OLD AGE BY WOMEN OF THE EDUCATIONAL CENTER OF ADULT AND YOUTH EDUCATION IN SINOP-MT
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2019v10n1p214Abstract
The objective of this work is to present in what way the school space means for a group of women of adult and youth education (AYE). We are allied to Historical Materialist Discourse Analysis. The research is of a qualitative nature and the data collection was carried out by means of semi-structured interviews The research subjects are three women students of adult and youth education Center, the city of Sinop-MT. We consider that school rupture occurred commonly among those interviewed through marriage and that the school return means, for them, the beginning and the desire for social advancement.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.