Os MULTILETRAMENTOS ALIADOS AO USO DAS TECNOLOGIAS DIGITAIS NO ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESA

Auteurs-es

Mots-clés :

Linguística aplicada, Tecnologias digitais, Leitura e escrita, Práticas multiletradas

Résumé

This research analyzes the use of digital technologies in multilingual practices, as reported in the final papers developed by Portuguese language teachers who graduated from the third class of the Professional Master in Language (PROFLETRAS) at UNEMAT/Sinop, in the field of Applied Linguistics. The research is qualitative-interpretive and documentary. Although the final papers show good results, the process of effective literacy practices, from a multi-learning perspective, proved to be quite complex, mainly due to the almost total lack of technological support provided by most of the public schools where the teachers who completed the program worked and developed their research.

 

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Biographie de l'auteur-e

Samara Teixeira de Souza, Universidade do Estado de Mato Grosso

Possui Licenciatura  em Letras - Português e Inglês pela Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT, Câmpus Sinop. Atualmente, é mestranda no Programa de Pós-Graduação em Letras (PPGLetras) pela Universidade do Estado do Mato Grosso - UNEMAT, Câmpus Sinop.

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Publié-e

2024-06-27

Comment citer

Pereira de Pinho, A., & Teixeira de Souza, S. (2024). Os MULTILETRAMENTOS ALIADOS AO USO DAS TECNOLOGIAS DIGITAIS NO ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESA. EntreLetras, 15(1), 292–317. Consulté à l’adresse https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/17769

Numéro

Rubrique

DOSSIÊ: DIVERSIDADE LINGUÍSTICA NA AMAZÔNIA: DESAFIOS E CONEXÕES, LINGUAGEM, DISCURSO E ENSINO/FORMAÇÃO DE PROFESSORES NAS AMAZÔNIAS - v. 15, n. 1, 2024