Physical education and health: level of knowledge of students from the first period of the physical education course

Authors

  • Jairo Antônio Paixão Universidade Federal de Viçosa
  • Bruna Melo Silva UFV
  • Amanda Clara Barbosa de Souza Assis UFV

DOI:

https://doi.org/10.70860/abef.25950096v74656

Keywords:

Educação Física, Saúde, Educação Básica

Abstract

The study aimed to analyze and identify the level of knowledge on topics related to health, in interface with the area of Physical Education, of students enrolled in the 1st period of the course. From the data collected, through a questionnaire applied to 63 students, it was possible to affirm that the participants, in their majority, presented knowledge on the items considered in this investigation. It is evident that the educational environment made possible in schools has the necessary requirements to be the starting point in the search for knowledge in health, among other ways, through actions of education and health promotion in relation to good healthy habits such as the practice of physical activity.

Author Biographies

Jairo Antônio Paixão, Universidade Federal de Viçosa

Pós-doutorado pela Universidade Federal de Viçosa (2012). Doutorado em Educação pela Ibero-American University (2018). Doutorado em Ciência do Desporto pela Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro (2010). Mestrado em Educação pela Ibero-American University (2018). Mestrado em Educação pela Universidade do Oeste Paulista (2005). Especialização em Educação pela Universidade Federal de Viçosa (2005). Especialização em Orientação Educacional pelas Faculdades Integradas de Jacarepaguá (2002). Especialização em Pedagogia do Esporte pelas Faculdades Integradas AVM de Brasília (2014). Graduação em Pedagogia (Licenciatura) pela Universidade Federal de Viçosa (2002). Graduação em Educação Física (Licenciatura e Bacharelado) pela Universidade Federal de Viçosa (1997). Atualmente é professor da Universidade Federal de Viçosa, MG. Professor do Programa de Pós Graduação em Educação da Universidade Federal de Viçosa na linha de pesquisa Educação pública: sujeitos e práticas. Integra o Comitê de Ética em Pesquisas com Humanos da UFV. Coordena o Grupo de Estudos e Pesquisas Pedagógicas em Educação Física (GEPPEF) no Curso de Licenciatura em Educação Física no Departamento de Educação Física na Universidade Federal de Viçosa, MG. Coordena o Programa Residência Pedagógica - Educação Física, Campus Viçosa, MG.

Bruna Melo Silva, UFV

Licenciada em Educação Física pela UFV.

Academica do Curso de Bacharelado em Educação F´ísica pela UFV

Bolsista do GEPPEF – Grupo de Estudos e Pesquisas Pedagógicas em Educação Física

Amanda Clara Barbosa de Souza Assis , UFV

Licenciada em Educação Física pela UFV.

Academica do Curso de Bacharelado em Educação F´ísica pela UFV

Bolsista do GEPPEF – Grupo de Estudos e Pesquisas Pedagógicas em Educação Física

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Published

2024-09-17

How to Cite

Antônio Paixão, J., Silva, B. M., & Assis , A. C. B. de S. (2024). Physical education and health: level of knowledge of students from the first period of the physical education course. Brazilian Archives of Physical Education, 7, 46–56. https://doi.org/10.70860/abef.25950096v74656

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