TEACHING OF THIRD-PERSON PLURAL SUBJECT-VERB AGREEMENT WITH DIGITAL MEDIA IN MIDDLE SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p204Abstract
This article describes a pedagogical mediation applied in a 7th grade middle school class to work with third-person plural subject-verb agreement, through activities of producing texts of different genres, distributed in a continuous orality-literacy (BORTONI-RICARDO, 2004), with digital media. The objective was to promote the multiliteracy of students in the use of new technologies applied to teaching and in the expansion of their linguistic repertoire concerning verbal agreement according to prestige urban norms. The results showed a growth in the application of the rule toward semicategorization (LABOV, 2003) during the activities.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.