CRENÇAS DE ALUNOS-PROFESSORES DE LÍNGUA INGLESA:
UM OLHAR PARA A EDUCAÇÃO DOCENTE INICIAL
Resumen
This study analysed pre-service English teachers’ beliefs of a Language Course from a public university in regard to the English Language teaching and learning process in public schools, as well as the implications of those beliefs in the practices of those future teachers. The theoretical framework was based on studies about beliefs and language teaching (BARCELOS, 2001, 2004). We think this paper may contribute to studies about pre-service teachers’ beliefs, corroborating to a more critical and reflexive pre-service teacher education, in which those teachers will be able to reflect on their own beliefs, pedagogical practice and their role while future language teachers.
Keywords: english language; beliefs; pre-service teacher education.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.