CRENÇAS DE ALUNOS-PROFESSORES DE LÍNGUA INGLESA:

UM OLHAR PARA A EDUCAÇÃO DOCENTE INICIAL

Autores/as

  • Josimayre Novelli Universidade Estadual de Maringá
  • Ana Claudia da Silva Roseira Universidade Estadual de Maringá

Resumen

This study analysed pre-service English teachers’ beliefs of a Language Course from a public university in regard to the English Language teaching and learning process in public schools, as well as the implications of those beliefs in the practices of those future teachers. The theoretical framework was based on studies about beliefs and language teaching (BARCELOS, 2001, 2004). We think this paper may contribute to studies about pre-service teachers’ beliefs, corroborating to a more critical and reflexive pre-service teacher education, in which those teachers will be able to reflect on their own beliefs, pedagogical practice and their role while future language teachers.

Keywords: english language; beliefs; pre-service teacher education.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Josimayre Novelli, Universidade Estadual de Maringá

Doutora em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Professora Adjunta de Língua Inglesa, no Departamento de Letras Modernas na Universidade Estadual de Maringá (UEM).

Ana Claudia da Silva Roseira, Universidade Estadual de Maringá

Licenciada em Letras – Português/Inglês pela Universidade Estadual do Paraná (UNESPAR) – Campus de Campo Mourão. Pós-graduanda do Curso de Especialização em Formação de Professor de Língua Inglesa: Práticas Reflexivas, Metodológicas e Tradutórias, na Universidade Estadual de Maringá (UEM).

Publicado

2017-11-25

Cómo citar

Novelli, J., & da Silva Roseira, A. C. (2017). CRENÇAS DE ALUNOS-PROFESSORES DE LÍNGUA INGLESA:: UM OLHAR PARA A EDUCAÇÃO DOCENTE INICIAL. EntreLetras, 8(2), 95–113. Recuperado a partir de https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/4197