O TEXTO LITERÁRIO EM LIVROS DIDÁTICOS DE LÍNGUA PORTUGUESA DO ENSINO FUNDAMENTAL II:

ABORDAGENS E PRESENÇA DE PRODUÇÕES REGIONAIS

Autores/as

  • Marta Helena Cocco UNEMAT
  • Deise Baggenstoss UNEMAT

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p151

Resumen

In this article, we present results of a research on the approach of the literary text in some PNDL books, as well as the presence or absence of the literary text produced in a regional context, specifically in Mato Grosso. From the results obtained, we verified the almost absence of texts of regional authors and, thus, defending their presence necessary, we proposed a program of readings as an alternative to such a gap. Our appointments were subsidized by orientation of the PCN, by Cosson's literary literacy conception (2012) and by cursive and analytical reading by Rouxiel (2012, 2013a), besides considerations about the importance of teaching regional literature.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Marta Helena Cocco, UNEMAT

Professora de Literaturas da Língua Portuguesa da UNEMAT, Tangará da Serra e do Mestrado Profletras UNEMAT Sinop. Doutora em Letras e Linguística. E-mail: coccomartahelena@gmail.com.

Deise Baggenstoss, UNEMAT

Professora de Língua Portuguesa da Rede Estadual de Ensino de Mato Grosso. Licenciada em Letras (UNEMAT/ Câmpus de Sinop), especialista em Literatura Infanto-Juvenil (UNEMAT/ Câmpus de Sinop). Mestra do Programa de Mestrado Profissional em Letras (UNEMAT/Campus de Sinop). E-mail: deisebag@yahoo.com.br.

Publicado

2019-01-21

Cómo citar

Cocco, M. H., & Baggenstoss, D. (2019). O TEXTO LITERÁRIO EM LIVROS DIDÁTICOS DE LÍNGUA PORTUGUESA DO ENSINO FUNDAMENTAL II:: ABORDAGENS E PRESENÇA DE PRODUÇÕES REGIONAIS. EntreLetras, 9(3), 151–177. https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p151