O TEXTO LITERÁRIO EM LIVROS DIDÁTICOS DE LÍNGUA PORTUGUESA DO ENSINO FUNDAMENTAL II:
ABORDAGENS E PRESENÇA DE PRODUÇÕES REGIONAIS
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p151Resumen
In this article, we present results of a research on the approach of the literary text in some PNDL books, as well as the presence or absence of the literary text produced in a regional context, specifically in Mato Grosso. From the results obtained, we verified the almost absence of texts of regional authors and, thus, defending their presence necessary, we proposed a program of readings as an alternative to such a gap. Our appointments were subsidized by orientation of the PCN, by Cosson's literary literacy conception (2012) and by cursive and analytical reading by Rouxiel (2012, 2013a), besides considerations about the importance of teaching regional literature.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.