A UTILIZAÇÃO DE OBJETOS DE APRENDIZAGEM NO TRABALHO COM O GÊNERO TEXTUAL CONTO: O JOGO "FONTE DA SORTE"
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n3p69Abstract
This paper reports the use of the “Fountain of the fair fortune” game, created in the ambit of ProfLetras and tested with 9th grade students of two schools. This learning object (LO) sustained the teaching of tale, particularly, its plot. Its creation, application and result analysis were based on the theories by Bronckart (1999), about textual genres; Huizinga (2005), about game; Mendes et al. (2004) e Tarouco (2003), about LO. From these testing experiences, it was verified that the LO fulfilled its purpose and allowed to teach genres in a collaborative way, developing competences and performing language actions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.