ENSINO DE GEOGRAFIA OU EDUCAÇÃO GEOGRÁFICA:

METODOLOGIAS DIFERENCIADAS NO ENSINO DE GEOGRAFIA EM UMA ESCOLA DA CIDADE DE EIRUNEPÉ-AM

Authors

  • Ana Kácia Gomes da Silva Universidade do Estado do Amazonas-UEA
  • Alex Almeida Coelho Alex Universidade do Estado do Amazonas

DOI:

https://doi.org/10.20873/rtg.v8n16p41-54

Keywords:

Metodologias inovadoras; Quiz das Regiões; Educação Geográfica

Abstract

This paper analyzes the impact of innovative methodologies on teaching geography in a state school in the city of Eirunepé, state of Amazonas. The procedures used were developed in four stages; diagnosis of the teacher's methodology; the identification of the geography contents that the students had more difficulty; lecture, preparation and application of a quiz as an innovative methodology and, finally, an assessment of the methodology for student learning. It was concluded that the use of the methodology had satisfactory results in the teaching-learning process, since the students could better understand the content, interacted and actively participated in the teaching process. Thus, it is understood that teachers should seek to innovate their methods to facilitate the teaching-learning process, methods that can involve students in the construction of knowledge and make them active subjects in the entire process.

Author Biographies

Ana Kácia Gomes da Silva, Universidade do Estado do Amazonas-UEA

Graduada em Geografia pela Universidade do Estado do Amazonas/Núcleo de Estudos Superiores de Eirunepé/UEA/NESEIR.

Alex Almeida Coelho Alex, Universidade do Estado do Amazonas

Mestre em Geografia. Professor do curso de Licenciatura em Geografia, no Centro de Estudos Superiores de Tefé/CEST, da Universidade do Estado do Amazonas/UEA. Aluno de doutorado do Programa de Pós-Graduação Mestrado e Doutorado em Geografia – PPGG da Universidade Federal de Rondônia – UNIR.

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Published

2019-12-10

How to Cite

SILVA, Ana Kácia Gomes da; ALEX, Alex Almeida Coelho. ENSINO DE GEOGRAFIA OU EDUCAÇÃO GEOGRÁFICA: : METODOLOGIAS DIFERENCIADAS NO ENSINO DE GEOGRAFIA EM UMA ESCOLA DA CIDADE DE EIRUNEPÉ-AM. Tocantinense Journal of Geography, [S. l.], v. 8, n. 16, p. 41–54, 2019. DOI: 10.20873/rtg.v8n16p41-54. Disponível em: https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/geografia/article/view/7545. Acesso em: 29 sep. 2024.