O Portal de Periódicos da PROPESQ/UFNT visa garantir e apoiar a produção científica, bem como a visibilidade e acesso ao conhecimento oriundo da atividade acadêmica da UFNT e de autores de outras instituições, que são também convidados a difundirem suas produções em nossos periódicos, a fim de permitir o crescimento do diálogo científico nas suas diversas áreas do saber. Apresentando à sociedade temas atuais em ciência e auxiliando a formação de nossa comunidade acadêmica com o que há de mais novo sendo produzido nas intuições de pesquisa nacional e internacional. 

Journals

  • Brazilian Archives of Physical Education

    A Arquivos Brasileiros de Educação Física é uma revista científica que publica artigos originais, revisões sistemáticas, metanálises, resenhas, ensaios clínicos, estudos de casos e cartas ao editor com temas vinculados à Educação Física.

    A revista tem como missão principal difundir o conhecimento na área de Educação Física com qualidade científica. Sendo a primeira revista científica na área de Educação Física do norte do Tocantins, a Arquivos Brasileiros de Educação Física tem o árduo desafio de trazer à tona o conhecimento científico no campo da Educação Física desta região, incentivando a publicação de trabalhos científicos que prezem pela ética profissional, qualidade metodológica e crescimento da área na região.

  • EntreLetras

    A EntreLetras (Araguaína) - ISSN 2179-3848 - é um periódico vinculado ao Programa de Pós-graduação em Linguística e Literatura da Universidade Federal do Norte do Tocantins (PPGLLIT/UFNT). Criada em 2010 com publicações semestrais, passou a ser quadrimestral em 2019. Recebe trabalhos originais em português, inglês, espanhol e francês a partir de chamadas para dossiês temáticos e edições atemáticas. Organiza-se nas seções Dossiê, Temas Livres, Entrevistas, Resenhas, Ensaios e Produção Literária. 

     

    EntreLetras (Araguaína) is a journal linked to the Postgraduate Program in Linguistics and Literature at the Federal University of Northern Tocantins (PPGLLIT/UFNT). Created in 2010 with semi-annual publications, it became four-monthly in 2019. It receives original works in Portuguese, English, Spanish and French from calls for thematic dossiers and athematic editions. It is organized into the sections Dossier, Free Themes, Interviews, Reviews, Essays and Literary Production.

     

    EntreLetras (Araguaína) es una revista vinculada al Programa de Posgrado en Lingüística y Literatura de la Universidad Federal del Norte de Tocantins (PPGLLIT/UFNT). Creado en 2010 con publicaciones semestrales, pasó a ser cuatrimestral en 2019. Recibe trabajos originales en portugués, inglés, español y francés de convocatorias de dosieres temáticos y ediciones atemáticas. Está organizado en las secciones Dossier, Temas Libres, Entrevistas, Reseñas, Ensayos y Producción Literaria.

     

    EntreLetras (Araguaína) est une revue liée au Programme de Master et Doctorad en Linguistique et Littérature de l'Université fédérale du Tocantins du Nord (PPGLLIT/UFNT). Créée en 2010 avec des publications semestrielles, elle est devenue quadrimestrielle en 2019. Elle reçoit des œuvres originales en portugais, anglais, espagnol et français issues d'appels à dossiers thématiques et d'éditions athématiques. Elle est organisé en sections Dossier, Thèmes libres, Interviews, Critiques, Essais et Production littéraire.

     

     

    Qualis A2 em Linguística/Literatura (Área 41/Capes)

    ISSN 2179-3948

  • Brazilian Journal of Rural Education

    The Brazilian Journal of Rural Education (Countryside Education), continuous publication, publishes original articles resulting from theoretical and/or empirical research thematic, Special articles from renowned area researchers, essays, letter to the editor and reviews of topics related to the Rural Education (Countryside Education) in different fields of international research, such as the Rural Education (Countryside Education) History; Social Movements; Public Policies; Indigenous Peoples and Education; Teacher Training; Youth and Adult Rural Education (Countryside Education); Didactic and Pedagogical Practices in Arts and Music; Art in Rural Education (Countryside Education); Interculturalism in Rural Education (Countryside Education); Pedagogy of Alternation; Land Reform and Peasantry.

    La Revista Brasileña de la Educación Rural, publicación continua, publica artículos originales resultantes de teóricos, empírica, Artículo Temático; Ensayos, Carta al Editor, Entrevistas y Reseñas de temas relacionados con el campo de la educación rural en diferentes campos de la investigación nacional y internacional, tales como: Historia de la Educación Rural; Los Movimientos Sociales; Políticas Públicas; Pueblos Indígenas y la Educación; Formación del Profesorado; la Jóvenes y Adultos Rural; Didácticos y Pedagógicos Prácticas en Artes y Música; Arte en la Educación Rural; Interculturalidad en Educación Rural; Pedagogía de la Alternancia; Cuestión Agraria y Campesinado.

  • Revista Escritas

     Qualis CAPES HISTÓRIA (Quadriênio 2017-2020): B1 

    A Escritas é uma Revista do Curso de História da Universidade Federal do Norte do Tocantins (UFNT), câmpus de Araguaína, que tem como meta a divulgação da produção de historiadores, e demais profissionais das áreas afins, que investigam temas relacionados às ações e representações humanas no tempo e no espaço. É um periódico semestral, de publicação on-line, que objetiva promover o debate e a circulação de textos, de pesquisadores brasileiros e estrangeiros, relativos aos campos teórico, educacional, histórico e historiográfico. A Escritas oferece acesso livre e gratuito ao seu conteúdo, não cobra taxa de editoração (article processing charges -APC) ou taxa de submissão de artigos. O envio de qualquer submissão implica, automaticamente, a cessão integral dos direitos autorais à  Revista Escritas após sua publicação. ISSN 2238-7188 - QUALIS - B3 (HISTÓRIA)

    Indexadores

    Latindex

    Base

     

  • Interdisciplinary Journal in Science and Mathematics Education

    RIEcim

    The Interdisciplinary Journal of Science and Mathematics Teaching (RIEcim) is a periodical linked to the Graduate Program in Science and Mathematics Teaching (PPGEcim) at the Federal University of Northern Tocantins (UFNT). Its aim is to publish and disseminate research in the field of Science and Mathematics Teaching, covering a wide range of topics related to Science and Mathematics Education (Area 46), as classified by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES).

    RIEcim accepts the submission of original scientific articles and experience reports written in Portuguese, English, and/or Spanish, which present the results of scientific research or experiences in teaching, learning, or professional practices in the field of Science and Mathematics Education. It is important to note that works submitted to RIEcim should not be simultaneously under evaluation by another journal or editorial body.

    In this way, RIEcim aims to promote the dissemination of relevant and innovative studies, contributing to the advancement of knowledge in the field of Science and Mathematics Teaching. The journal is committed to quality and academic integrity, following best editorial practices at all stages of the publication process.

    Qualis 2021-2024: Awaiting evaluation by CAPES
    ISSN: 2764-2534
    DOI Prefix: 10.20873

  • Tocantinense Journal of Geography

    Four-monthly publication of the Geography Course at the Federal University of Tocantins, Araguaína campus. The magazine aims to think about the geographical space. He publishes an article on various topics in the areas of Human Sciences, Applied Social Sciences and Earth Sciences that has geographical space as the main problem. Qualis 2016: B5 - Geography; B4 - Interdisciplinary; B4 - Urban and Regional Planning / Demography; B5 Architecture, Urbanism and Design.

    Quadrimestral publication of Geography Course of the Federal University of Tocantins. The journal aims to reflect the geographic space. Publishes articles about differents thematic areas of Human Sciences, Social and Applied Earth Sciences which discuses sur the geographic space as main issue. Qualis 2016: B5 - Geography; B4 - Interdisciplinary; B4 - Urban Planning and Regional / Demography; B5 - Architecture, Urbanism and design.