Countryside Education in perspective: history, public policy and continuing education of primary school teachers

Autor/innen

  • Leandra Domingues Silvério Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM
  • Rogéria Moreira Rezende Isobe Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e6894

Abstract

ABSTRACT. The article briefly discusses the history of Countryside Education with emphasis on social struggles for its conquest, with the concern of thinking about the importance, necessity and challenges of continuing education of primary school teachers as public policy. Problematizing this reality through the dialogue with different authors of the subject, with the specific legislation, as well as through our social and professional experience in the accomplishment of improvement courses for professionals of basic education, offered by the Secretaria de Educação Continuada, Alfabetização, Diversidade e Inclusão (Secadi) of the Ministério da Educação (MEC) through the federal universities.

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Autor/innen-Biografien

Leandra Domingues Silvério, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Leandra Domingues Silvério: Bacharelado e Licenciatura em História pela UFU (2003), Mestrado (2006) e Doutorado (2012) em História Social pela PUC-SP. Professora Adjunta do Departamento de História da UFTM. Coordenadora do Laboratório de Estudos de História Agrária e Movimentos Sociais (Lehams). Desenvolve atividades de ensino, extensão e pesquisa nas áreas: História do Brasil Republicano, Educação para Relações Étnico-raciais e Estudos de Gênero. Coordenadora das edições 2014-2015 e 2017-2018 do Curso de Aperfeiçoamento em Educação do Campo da UFTM.

Rogéria Moreira Rezende Isobe, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Rogéria Moreira Rezende Isobe: Graduação em Pedagogia pela UFU (2001), Mestrado (2004) e Doutorado (2008) em Educação pela PUC-SP. Professora Associada do Departamento de Educação da UFTM. Desenvolve atividades de ensino, extensão e pesquisa com foco nos seguintes temas: História da Educação, Cultura e Educação e Políticas Educacionais reconhecendo o caráter essencialmente histórico dos processos que envolvem a temática. Vice-coordenadora da edição 2017-2018 do Curso de Aperfeiçoamento em Educação do Campo da UFTM.

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Veröffentlicht

2020-02-29

Zitationsvorschlag

Silvério, L. D., & Moreira Rezende Isobe, R. (2020). Countryside Education in perspective: history, public policy and continuing education of primary school teachers. Brazilian Journal of Rural Education, 5, e6894. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e6894