Education (in time) Full: the Program More Education in a rural school in the municipality of Corumbá/MS

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e5387

Abstract

ABSTRACT. This article is part of the Master's researchi carried out with the Postgraduate Program in Education, Federal University of Mato Grosso do Sul, Pantanal Campus. The objective is to analyze how educational practices in the More Education Program (MEP) in relation to the proposal that regulates the Articulation "For an Education of the Rural" and that present themselves as contradictions in the reality of the school of the rural in the municipality of Corumbá/MS, that refers an implantation of the Program and execution of its educational activities. In the course of the research we seek to near both educational proposals: Rural Education (RE) and Integral Education (in time). The empirical research consisted of interviews: with school management (01), pedagogical coordination (02), and monitors (05) who ministered to educational activities. The results show that the documents of RE and MEP were on the margins of the process of materialization of this educational proposal, just as it didn’t happen on the basis of the reflections of scholars in the area.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Autor/innen-Biografien

Geraldo Garbelini Neto, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS

Mestre em Educação - Educação Social (UFMS/Câmpus do Pantanal, 2017); especialização em Educação do Campo (UFMS/Câmpus de Campo Grande, 2014); especialização em Psicomotricidade aplicada à Educação (FIJ, 2010); especialização em Treinamento Desportivo (UNIPAR, 2006); graduação em Educação Física - Bacharelado (UNIOESTE, 2006) e graduação em Educação Física - Licenciatura Plena (UNIOESTE, 2005). Professor da Secretaria Municipal de Educação de Corumbá/MS.

Anamaria Santana da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (1989), mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (1997) e doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2003). Atualmente é professora aposentada da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul e atua no Programa de pós-graduação em Educação PPGE-CPAN-UFMS. Tem experiência na área de Educação, com ênfase nos temas: educação infantil, política pública, educação, pedagogia da infância e formação de professores.

Veröffentlicht

2019-04-24

Zitationsvorschlag

Garbelini Neto, G., & Silva, A. S. da. (2019). Education (in time) Full: the Program More Education in a rural school in the municipality of Corumbá/MS. Brazilian Journal of Rural Education, 4, e5387. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e5387