Alternation system in the teacher major course of Rural Education: an experience of the Federal University of Goiás / Regional Catalão

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DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e6192

Abstract

ABSTRACT. The Teacher Major Course of Rural Education (LEdoC) work in Alternation Regime, with the development of actions that stimulate the systematic relationship of theory-practice-theory, through alternating training times in University Time (TU) and Community Time (TC). The objective of this work is to analyses one experience of the TC at Federal University of Goiás - Regional Catalão, carried out in the Vista Alegre Settlement in Cristalina (GO). About 250 families live in the settlement. What marks the lives of these individuals is a process of struggle and resistance in conquering and remaining in these territories, always fighting for social policies that meet their social needs. With the TC, the students come to better understand the structures that surround the life of the subjects of the field, with their infinite particularity and ways of life. In addition, there are changes of perception and a reflection on the pedagogical theories themselves and the socio-educational thoughts. We can conclude then that TC is essential in the process of training future rural teachers.

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Autor/innen-Biografien

Magno Nunes Farias, Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Doutorando em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), Mestre em Educação pela Universidade Federal de Goiás (UFG) (2018),  Terapeuta Ocupacional pela Universidade de Brasília (UnB) (2015). Integra o Núcleo de Extensão e Pesquisa em Educação e Desenvolvimento do Campo - NEPCampo/UFCat e o Grupo de Pesquisa "Cidadania, Ação Social, Educação e Terapia Ocupacional"/UFSCar. 

Maria Zenaide Alves, Universidade Federal de Catalão - UFCat

Professora na Universidade Federal de Catalão (UFCar). Doutora em Educação pela UFMG, com estágio sandwiche na Columbia University. Coordenadora do Núcleo de Extensão e Pesquisa em Educação e Desenvolvimento do Campo (NEPCampo). Membro do programa Observatório da Juventude da UFMG.

Wender Faleiro, Universidade Federal de Catalão - UFCat

Professor na Universidade Federal de Catalão (UFCar). Doutor em Educação pela UFU, Pós Doutorado em Educação PUC-GO, ênfase em Educação do Campo. Líder do Grupo de Estudos, Pesquisa e Extensão em Ensino de Ciências e Formação de Professores - GEPEEC/UFG; Vice-líder do NEPCampo /UFG.

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Veröffentlicht

2020-08-13

Zitationsvorschlag

Farias, M. N., Alves, M. Z., & Faleiro, W. (2020). Alternation system in the teacher major course of Rural Education: an experience of the Federal University of Goiás / Regional Catalão. Brazilian Journal of Rural Education, 5, e6192. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e6192

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