Use of ICTs by High School students in rural schools

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e5407

Abstract

ABSTRACT. Education in Brazil has many issues to be solved, especially regarding diversities, such as Rural Education, which has long been emphasized as a way to improve education for rural subjects. When we turn our attention to the use of Information and Communication Technologies (ICT’s), we realize that many are the necessary advances so that the rural people have the ideal access and that this helps in the process of teaching/learning of the students. In this perspective, the present work focused on the search for information about the knowledge and the use of ICT’s by students of the third high school series of public schools located in settlements in the city of Rio Bonito do Iguaçu - Paraná, through the application of questionnaire on the use of new technologies for the teaching/learning process. The main results point to the need for a direction towards the using of ICT’s by the students, since the school has a fundamental role in the access to information by the students inserted in the rural environment, thus seeking the advancement in the quality of teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Franciele Cristiane Oliveira Costa Alves da Luz, Universidade Estadual do Centro Oeste - UNICENTRO

Professora de escola pública do estado Paraná, com graduação em Ciências Biológicas (Unipar) e Licenciatura em Física (Ulbra), especialização em Educação do Campo e Mestranda em Ensino de Ciências Naturais e Matemática pela Instituição Unicentro - Universidade Estadual do Centro - Oeste - PR.

Sandro Aparecido dos Santos, Universidade Estadual do Centro Oeste - UNICENTRO

Graduação em Matemática Licenciatura Plena com Habilitação em Física pela Fundação Faculdade Estadual de Filosofia Ciências e Letras de Guarapuava-PR, especialização em Ensino de Física pela Universidade Estadual de Maringá-PR, mestrado em Estatística pela Universidade Estadual de Londrina-PR e doutorado em Ensino de Ciências pela Universidade de Burgos-Espanha. Atualmente é professor efetivo da Universidade Estadual do Centro-Oeste. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Ensino de Ciências, atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores, metodologias alternativas, instrumentação para o ensino.

Elaine Maria dos Santos, Universidade Estadual do Centro Oeste - UNICENTRO

Professora do Departamento de Administração da Universidade Estadual do Centro-Oeste, Unicentro, com mestrado e doutorado pela Universidade de São Paulo, na área de Engenharia de Produção. Atua no Programa de Pós-Graduação em Ciências Naturais e Matemática da Unicentro com a disciplina Tecnologias de Informação e Comunicação.

Published

2019-04-24

How to Cite

Alves da Luz, F. C. O. C., dos Santos, S. A., & dos Santos, E. M. (2019). Use of ICTs by High School students in rural schools. Brazilian Journal of Rural Education, 4, e5407. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e5407