Por una Educomunicación Ciberpopular: Activismo y Diálogo en Medios Digitales

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2016v1n2p550

Palabras clave:

Educomunicação, Cibercultura, Jornalismo, Ativismo

Resumen

ABSTRACT. This paper analyzes, with a theoretical framework centered on Jurgen Habermas and Paulo Freire, spaces for the performance of educational communication in a popular culture mediated by digital in popular terms, what we call here a ciberpopular culture. The goal is to show how this scenario could provide a dialogical and alternative educational communication from finding the double condition of the concept of massification and reflection provided by Freire's dialogic education and four models of action reflected from Habermas's division between System and the Lifeworld.

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Biografía del autor/a

Rafael Duarte Oliveira Venancio, Universidade Federal de Uberlândia - UFU

Doutor em Meios e Processos Audiovisuais pela Universidade de São Paulo e Professor do curso de Jornalismo e do Programa de Pós-Graduação em Tecnologias, Comunicação e Educação da Universidade Federal de Uberlândia

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Publicado

2016-12-13

Cómo citar

Venancio, R. D. O. (2016). Por una Educomunicación Ciberpopular: Activismo y Diálogo en Medios Digitales. Revista Brasileña De Educación Rural, 1(2), 550–571. https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2016v1n2p550

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