The Pedagogy of Alternation training proposal: Family House of the municipality of Coronel Vivida - PR

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e4936

Résumé

ABSTRACT. The research aimed to analyze the scope of training Rural Family House (RFH) in the city of Coronel Vivida-PR based on Pedagogy of Alternation (PA) in the year 2016, identifying limits and challenges of your effectiveness on insertion of the young on the property rural. The subject of research totaling 08 (eight) young people and their families. The study was conducted through a qualitative approach based on the method of dialectical materialism, the elements of the research consisted in bibliographical and documentary research. The process of search and analysis, made possible to reflect the proposal of PA, developed in the RFH, observing potentialities and limitations of this formative practice. In the results, highlight as advances the reduced number of students per class, the full-time study, and the personalized attendance developed by the instructors and teachers. As regards the limiting conditions, the precarious practice in family ownership knowledge acquired, the weakened physical structure, and its adequacy to different theoretical aspects that do not understand work as an educational principle producing a practice that is adaptable to the current social situation.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Bibliographies de l'auteur-e

Yolanda Zancanella, Universidade Estadual do Oeste do Paraná – UNIOESTE

Possui graduação em Pedagogia pela Faculdade de Ciências Humanas de Francisco Beltrão (1997), Mestrado em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2007) e Doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2011). Atualmente é professor adjunto na Universidade Estadual do Oeste do Paraná Curso de graduação em Pedagogia e no Mestrado em Educação - Campus de Francisco Beltrão. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação do Campo ,atuando principalmente nos seguintes temas: educação do campo, formação de educadores do campo, didática e educação.

Andréia Aparecida Detogni, Universidade Estadual do Oeste do Paraná – UNIOESTE

Mestra pelo programa de Pós Graduação Mestrado em Educação - Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE - Francisco Beltrão. Graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (2004). - UNICENTRO; Especialista em Docência do Ensino Superior pela Universidade Estadual do Centro - Oeste (2007) - UNICENTRO; Especialista em Mídias na Educação pela Universidade Estadual do Centro - Oeste (2012) - UNICENTRO; Especialista em Gestão Educacional: Organização Escolar e Trabalho Pedagógico pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (2013) - UEPG; Especialista em Educação do Campo pela Universidade Federal do Paraná (2014) - UFPR; Técnico em Biblioteconomia pela SEED - Secretaria Estadual da Educação do PR (2011); Atua como Técnico Administrativo - Secretaria Estadual de Educação - SEED. Proficiente em Leitura em Língua Estrangeira Espanhola.

Publié-e

2019-04-24

Comment citer

Zancanella, Y., & Detogni, A. A. (2019). The Pedagogy of Alternation training proposal: Family House of the municipality of Coronel Vivida - PR. Brazilian Journal of Rural Education, 4, e4936. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e4936