Organization of contryside school: conceptions and expectations of teachers

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e5509

Résumé

ABSTRACT. This paper is the result of a research project which aimed at analyzing the conceptions and expectations of teachers regarding the organization of countryside school. The theoretical studies arose from the Countryside Education Policies, underpinned on the works of Arroyo (2007) and Caldart (2004, 2008). The methodology had qualitative approach, being that in order to collect the data, semistructured interviews with the teachers of a countryside school, situated in the Settlement Carimã, city of Rondonópolis, in the Southeast Region of the State of Mato Grosso and analysis of the Pedagogical Political Project of the referred school were utilized. The obtained information indicate a concern of the interviewed with the need of reinforcing the comprehension of the democratic principles which guide the administration and the organization of the countryside school.

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Bibliographies de l'auteur-e

Lindalva Maria Novaes Garske, Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso (1986), Mestre em Educação Pública pela Universidade Federal de Mato Grosso (1998), Doutora em Educação Brasileira pela Universidade Federal de Goiás (2006) e Pós-Doutora em Educação pela Universidade Federal de Mato Grosso (2016). Professora associada da Universidade Federal de Mato Grosso. Coordenadora de Ensino do curso de Graduação em Pedagogia/ICHS/CUR/UFMT (2007-2008) e Diretora do Instituto de Ciências Humanas e Sociais/ICHS/CUR/UFMT (2009-2012). Secretária Municipal de Educação/Rondonópolis/Mato Grosso (1998-2000). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em política educacional, gestão escolar, movimentos sociais e educação e educação do campo. Professora e Vice-Coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Educação/PPGEdu do Campus Universitário de Rondonópolis/UFMT (2014), membro do Grupo de Pesquisa em Educação Ambiental - GPEA e Lider do grupo de pesquisa Políticas públicas educacionais.

Lucimara Afonso Castilho, Secretaria Estadual de Educação de Mato Grosso

Lucimara Afonso Castilho, Mestra em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEdu) da Universidade Federal de Mato Grosso, Câmpus Universitário de Rondonópolis, Professora da Educação Básica da Secretaria Estadual de Educação de Mato Grosso. E-mail: luaffonso3@gmail.com.

Crisnaiara Cândido, Secretaria Estadual de Educação de Mato Grosso

Crisnaiara Cândido, Mestra em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEdu) da Universidade Federal de Mato Grosso, Câmpus Universitário de Rondonópolis, Professora da Educação Básica da Secretaria Estadual de Educação de Mato Grosso. E-mail: biocric@msn.com.

Publié-e

2019-01-28

Comment citer

Garske, L. M. N., Castilho, L. A., & Cândido, C. (2019). Organization of contryside school: conceptions and expectations of teachers. Brazilian Journal of Rural Education, 4, e5509. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e5509