#UsefulScience: National Science and Technology Week in rural schools

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e6110

Résumé

ABSTRACT. This article reports on the execution of the #Useful Science project, part of the National Science Science Week (SNCT) of 2017. This project was executed in five rural schools in the micro-region of the Middle Mearim (MA), by teachers and students of the Federal University of Maranhão. The activities developed consisted of eleven workshops and a photographic exhibition, through which information and applications of scientific research associated with popular knowledge were presented to the public formed by the school and local communities, seeking to arouse their attention to the resulting effects of the natural sciences and mathematics in your daily life. In addition, children and young people were encouraged to seek new knowledge and scientific and technological careers. The project had a significant participation of the faculty, students and administrators of the schools served, as well as the community in its surroundings. During its execution, 715 citizens were served. After the final evaluations, we verified that the activities accomplished reached their objectives, contributing to the expansion of the understanding about science and technology, detected through the recognition of their relevance and the connections made with their realities.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Bibliographies de l'auteur-e

Regina Célia Sousa, Universidade Federal do Maranhão - UFMA

Doutora em Ciência e Engenharia de Materiais pela Universidade Federal de São Carlos. Mestre em Física da Matéria Condensada pela Universidade Federal do Ceará e Graduada em Física Licenciatura pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA). Professora Titular da UFMA e coordenadora do Laboratório de Caracterização Microestrutural de Materiais (LCMM). Professora colaboradora do Mestrado em Design (UFMA) e do Mestrado em Ensino de Física em Rede Nacional (UFMA).

Carolina Pereira Aranha, Universidade Federal do Maranhão - UFMA

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática (REAMEC). Mestre em Física da Matéria Condensada pela Universidade Federal do Maranhão e Licenciada em Física pela Universidade Estadual do Maranhão. Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Tecnologias Digitais na Educação (GEP-TDE). Professora na Licenciatura em Educação do Campo (UFMA - Bacabal). Coordenadora do Laboratório de Ensino de Ciências (LEC).

André Flávio Gonçalves Silva, Universidade Federal do Maranhão - UFMA

Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática (REAMEC). Mestre em Física da Matéria Condensada com ênfase em Física Teórica e Computacional. Pesquisador no Núcleo de Pesquisa em Ensino de Física (NPEF). Professor na Licenciatura em Educação do Campo (UFMA - Bacabal). Coordenador-Adjunto do Laboratório de Ensino de Ciências (LEC).

Juliana Rodrigues Rocha, Universidade Federal do Maranhão - UFMA

Mestre em Desenvolvimento e Meio Ambiente pela Universidade Federal do Piauí. Especialista em Gestão Ambiental pela Faculdade Latino Americana de Educação e Licenciada em Ciências Biológicas pela Universidade Estadual do Piauí. Professora na Licenciatura em Educação do Campo (UFMA - Bacabal). Pesquisadora do Laboratório de Ensino de Ciências (LEC).

Publié-e

2019-01-28

Comment citer

Sousa, R. C., Aranha, C. P., Gonçalves Silva, A. F., & Rocha, J. R. (2019). #UsefulScience: National Science and Technology Week in rural schools. Brazilian Journal of Rural Education, 4, e6110. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.v4e6110

Articles les plus lus du,de la,des même-s auteur-e-s