Education in the Countryside and its possibilities from the school library

Auteurs-es

  • Mariana Paranhos de Oliveira Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Maria do Rocio Fontoura Teixeira Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS https://orcid.org/0000-0002-9888-7185

DOI :

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8054

Mots-clés :

Countryside education, School library, Potencialities of the school library.

Résumé

ABSTRACT. This study has as a main focus to conceptualize and characterize the Countryside Education and its practices supported by the school library, paying attention to the specificities of the countryside identity and the cultural richness that it produces, and not just as a mere reproducer of the urban education. For that, the reflections presented in this article, that in itself is a part of a master's research in Science Education at the Universidade Federal do Rio Grande do Sul, come from a bibliographical revision that intends to lift the state of the art and understand relevant factors in the current scenario of the Countryside Education supported by the school library. The results of the analysis made, have shown that the union of knowledge of the countryside and the knowledge captured in the classroom and library is potent and enriching, making for a truly significant and collaborative learning experience.

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Bibliographies de l'auteur-e

Mariana Paranhos de Oliveira, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Mestranda do Educação em Ciências, pelo Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde da UFRGS. Bacharela em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2017). Membro do Grupo de Pesquisa e Estudos em Educação do Campo e Ciências da Natureza da mesma instituição. Atualmente é servidora pública da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Maria do Rocio Fontoura Teixeira, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutora em Educação em Ciências, pelo Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde da UFRGS. Mestre em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1996) e graduação em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1975). Professora Permanente do Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde.

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Publié-e

2020-09-28

Comment citer

Paranhos de Oliveira, M., & Fontoura Teixeira, M. do R. (2020). Education in the Countryside and its possibilities from the school library. Brazilian Journal of Rural Education, 5, e8054. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8054