Review: Martins, F. J. (2020). A escola e a educação do campo. São Paulo: Pimenta Cultural.

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e10338

Schlagworte:

Education of the field; Field Schools; professional qualification/ continuing education.

Abstract

ABSTRACT. This review has the objective of presenting the book “The school and the rural education”, by the author and researcher professor Dr. Fernando José Martins, which organizes the work in six chapters built from his studies, research and related experiences to rural education and the elements that constitute it.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Autor/innen-Biografie

Gisele de Souza Gonçalves, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Doutoranda no Programa Interdisciplinar em “Sociedade, Cultura e Fronteiras” da Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Unioeste; Mestra em “Sociedade, Cultura e Fronteiras” (2015) pelo mesmo programa. Possui especialização em “Linguagem, Cultura e Ensino” (2008) e é graduada em Letras Português e Espanhol (2005). Professora da rede municipal de Foz do Iguaçu.

Literaturhinweise

Brandão, C. R., & Streck, D. R. (Orgs.). (2006). Pesquisa Participante: a partilha do saber. Aparecida, SP: Ideia e Letras.

Martins, F. J. (2020). A escola e a educação do campo. São Paulo: Pimenta Cultural.

Veröffentlicht

2020-12-17

Zitationsvorschlag

Gonçalves, G. de S. (2020). Review: Martins, F. J. (2020). A escola e a educação do campo. São Paulo: Pimenta Cultural. Brazilian Journal of Rural Education, 5, e10338. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e10338