The learning of academic teaching in initial training: new temporalities

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2018v3n3p1037

Abstract

ABSTRACT. The present article has as its thematic focus the actions of an extension project developed in schools of the countryside of the paraibano swamp. The objective was to understand how the learning of the teaching of the academics occurs from the actions developed in the extension project titled "Continuing Teacher Training for the Countryside: School Curriculum and Strengthening Peasant Identity", which worked with schools located in the countryside. The methodological course was developed based on the assumptions of the qualitative research, using the case study as a method and the semi-structured interview as a technique for data collection. The subjects that participated were 11 trainees and the coordinator of the course. It is emphasized that teaching learning does not materialize without the articulation of the different formative spaces of pedagogical practice, starting from new temporalities. 

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Autor/innen-Biografien

Ana Cláudia Silva Rodrigues, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Possui graduação em Licenciatura em Pedagogia pela Universidade Federal da Paraíba (1994), graduação em Ciências Agrárias pela Universidade Federal da Paraíba (2003), mestrado em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (2003) e doutorado em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (2012). Atualmente é professora do Magistério Superior da Universidade Federal da Paraíba. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Currículo, atuando principalmente nos seguintes temas: currículo, educação integral, políticas educacionais, educação do campo, formação de professores, educação básica. Editora-chefe da revista Temas em Educação. Credenciada no Programa de Pós-graduação em Educação-UFPB. Líder do grupo de pesquisa Currículo e Práticas Educativas.

Rayane Pereira Santos, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Pedagoga, coordenadora da Educação Infantil da Secretaria de Educação de Casserengue-PB

Adriege Matias Rodrigues, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Pedagoga, mestranda pelo PPGE/UFPB.

Veröffentlicht

2018-12-07

Zitationsvorschlag

Rodrigues, A. C. S., Santos, R. P., & Rodrigues, A. M. (2018). The learning of academic teaching in initial training: new temporalities. Brazilian Journal of Rural Education, 3(3), 1037–1063. https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2018v3n3p1037

Ausgabe

Rubrik

Paper