Education in the MST before the State and public policy of Rural Education under the influence of multilateral organizations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2018v3n2p705

Abstract

ABSTRACT. This article deals with the Education of the MST in its relationship with the State and multilateral organizations, synthesized in the Rural Education Policy. Our research was based on the analysis of the documents of the MST, the State and multilateral organizations, interviews and questionnaires. From this study we come to the conclusion that the class character of education in the MST is subsumed to the consensus that starts from the I ENERA, focused on the struggle for education focused on the public policy of Rural Education, representing a consensus between antagonistic class fractions. We support the need for an education of the working class, which in this moment is given with limits and contradictions, but we recognize it as necessary for the construction of experiences for an accumulation of future forces.

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Author Biographies

Vagner Luiz Kominkiéwicz, Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC

Doutorando da linha Trabalho, Educação e Política do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSC.

Adriana D'Agostini, Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC

Possui graduação em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Maria (2001), mestrado em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Catarina (2004) e doutorado em Educação pela Universidade Federal da Bahia (2009). Atualmente é professora da Universidade Federal de Santa Catarina. Pesquisadora do grupo de pesquisa TMT/UFSC. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em educação e trabalho, educação do campo e movimentos sociais, escola pública.

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Published

2018-08-30

How to Cite

Kominkiéwicz, V. L., & D’Agostini, A. (2018). Education in the MST before the State and public policy of Rural Education under the influence of multilateral organizations. Brazilian Journal of Rural Education, 3(2), 705–733. https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2018v3n2p705

Issue

Section

Articles