Profile and perspectives of the first completes of the Licensing Education in the Countryside of the Federal University of Viçosa

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e10315

Résumé

ABSTRACT. This study, resulting from research titled “Licensing Education in Countryside of the Federal University of Viçosa” is intended to characterize the first class egresses of the Licensing Education of the UFV (LICENA) as well as the evaluation made by them about the in-course training. These data, collected through the application of questionnaires and interviews revealed that the first class egresses of LICENA is composed by a diversity of countryside subjects, who maintain involvement in various activities in the rural environment, as well as how they integrate peasant social and union movements. In addition, regarding the course evaluation, according to the perspective of the egresses, it stands out that the course proposal still faces challenges, both in the training of countryside educators and in the professional insertion of these subjects in the area proposed by the course.  

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Bibliographies de l'auteur-e

Daniela Queiroz do Prado, Universidade Federal de Viçosa - UFV

Mestra em Educação e licenciada em Educação do Campo – Ciências da Natureza pela Universidade Federal de Viçosa.Técnica em Agropecuária pela Escola Família Agricola Puris de Araponga. Possui experiência na área de Educação, com ênfase em Educação do Campo.

Lourdes Helena da Silva, Universidade Federal de Viçosa - UFV

Professora Titular da UFV, vinculada ao PPG em Educação, tem doutorado em Educação pela PUC-SP; Pós-Doutorado pela Universidade de Lisboa e Estágio Sênior (Visiting Scholar) na UCLA. Atualmente é membro da Câmara de Ciências Humanas, Sociais e Educação da FAPEMIG; Pesquisadora Associada do CIERS-Ed, da Fundação Carlos Chagas; Bolsista do Programa Pesquisador Mineiro da FAPEMIG e Bolsista Produtividade do CNPq.

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Publié-e

2020-11-25

Comment citer

Prado, D. Q. do ., & Helena da Silva, L. . (2020). Profile and perspectives of the first completes of the Licensing Education in the Countryside of the Federal University of Viçosa. Brazilian Journal of Rural Education, 5, e10315. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e10315