Agroecology and Corporal Culture: an ethical-political proposal for Physical Education in Rural Education

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e14534

Abstract

ABSTRACT. The objective of this text is to systematize an ethical-political proposal for Physical Education in Rural Education, as a subsidy for the organization of pedagogical work based on the experience we developed with the Technical Course in Agroecology, in an integrated way, at the Escola Família Agrícola da Região Sul in Rio Grande do Sul. This systematization is intended to accumulate elements to contribute to the pedagogical work of Physical Education based on the principles of Rural Education, Agroecology, Pedagogy of Alternation and Corporal Culture as a reference basis for the teaching and learning processes.

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Autor/innen-Biografien

Leonardo Lemos Silveira, Universidade Federal de Pelotas – UFPEL

Mestre em Educação Física (UFPEL). Doutorando em Educação Física (UFPEL), Professor do munícipio de Pelotas, Professor da EFASUL.

Giovanni Frizzo, Universidade Federal de Pelotas – UFPEL

Professor ESEF/UFPEL.

Carla Rosane Mota, Universidade Federal de Pelotas – UFPEL

Doutoranda em Ciência Política (UFPEL). Professora da EFASUL.

Bruno Nicanor da Silva, Universidade Católica de Pelotas - UCPEL

Mestrando em Política Social e Direitos Humanos. Educador da EFASUL.

Mayara Galvão Gonçalves, Universidade Federal de Pelotas – UFPEL

Estudante de Graduação – ESEF/UFPEL

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Veröffentlicht

2023-03-11

Zitationsvorschlag

Lemos Silveira, L., Frizzo, G., Rosane Mota, C., Nicanor da Silva, B., & Galvão Gonçalves, M. (2023). Agroecology and Corporal Culture: an ethical-political proposal for Physical Education in Rural Education. Brazilian Journal of Rural Education, 8, e14534. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e14534