Transdisciplinarity in teaching rural buildings and facilities with a focus on poultry farming

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e11309

Abstract

ABSTRACT. The objective of this research was to evaluate the teaching practice in the form of Work Project for meaningful learning of the discipline of Rural Constructions and Instalactions, taught at the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Pará (IFPA), Pará, Brazil. The theme of the Work Project consisted in the construction of a diagnosis on the system of breeding of rustic chickens. The study was based on the concept of action research with qualitative analysis and application of pre-and post-activity questionnaires. The results showed positive contribution to the construction of an autonomous and consistent knowledge by the participating students, and evidenced greater comprehension power by the content taught in the discipline, among others, materials of alternative constructions, architectural design elements, ambience and animal comfort.

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Autor/innen-Biografien

Davi Goveia de Freitas Filho, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro - UFRRJ

Engenheiro Civil . Mestrado em Educação. Professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Pará (IFPA).

 

Argemiro Sanavria, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro - UFRRJ

Médico Veterinário. Mestrado em Extensão Rural. Doutorado em Ciências Veterinárias Pós-Doutorado em Ciências Agrárias. Professor Titular da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ).

Joana Patrícia Lira de Sousa , Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Pará - IFPA

Zootecnista. Mestrado em Ciência Animal Tropical. Doutorado em Ciência Animal Tropical. Professora do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Pará (IFPA).

Gilmar Ferreira Vita, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro - UFRRJ

Biólogo. Mestrado em Biologia Animal. Doutorado em Biologia Animal. Pós-Doutorado em Educação.

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Veröffentlicht

2022-12-19

Zitationsvorschlag

Goveia de Freitas Filho, D., Sanavria, A., Lira de Sousa , J. P., & Ferreira Vita, G. (2022). Transdisciplinarity in teaching rural buildings and facilities with a focus on poultry farming. Brazilian Journal of Rural Education, 7, e11309. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e11309