Rural Education and the Projovem Countryside Program in Planaltina/DF

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2017v2n2p502

Abstract

ABSTRACT. The National Policy of Youth demonstrates the recognition of the government about the necessity of specific social politics addressed to this segment. Among several policies for youth, this research seeks to reveal the Program Projovem Campo, at the area of education, to promote the conclusion of elementary school for those between 18 and 29 years old that should had conclude such degree. To elucidate the importance of this policy, it was conducted a study case at Centro de Ensino Fundamental Pipiripau II, in the rural area of Planaltina/DF, and interviews with managers, coordinators, teachers and students of the Program of this unity. The results of the fieldwork indicated difficulties on the implementation and execution of the program. Among the main difficulties are highlighted the non-compliance of established actions at the design of the policy, such as the meal provided, the bus routes and the impairment of the transportation of kids, the lack of specific space and materials for the hosting room for children, besides the non-payment of stipend for the students.

Keywords: Youth, Rural Education, Program Projovem Campo.

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Autor/innen-Biografien

Marina Morenna Alves Figueiredo, Universidade de Brasília - UnB

Mestre em Geografia na Universidade Federal da Bahia - UFBA. Bacharel e Licenciada em Geografia também na UFBA. Cursa Especialização em Gestão de Políticas Públicas em Gênero e Raça na Universidade de Brasília - UNB. Atualmente é Assistente de Pesquisa III no Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada - IPEA e é também pesquisadora da Rede de Estudos de Geografia, Gênero e Sexualidade Ibero-Latino-Americana (REGGSILA). Possui graduação incompleta em Tecnologia em Saneamento Ambiental na Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP. Atua principalmente nos seguintes temas: Gênero, Pesca Artesanal, Território, Políticas Públicas, Juventude, Trabalho e Educação.

Maria da Conceição da Silva Freitas, Universidade de Brasília - UnB

Professora Adjunta na Universidade de Brasília, Departamento de Educação. Graduação em Pedagogia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS, mestrado em Educação pela Universidade Federal Fluminense - UFF e doutorado em Sociologia pela Universidade de Brasília - UnB.

Literaturhinweise

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Veröffentlicht

2017-07-29

Zitationsvorschlag

Figueiredo, M. M. A., & Freitas, M. da C. da S. (2017). Rural Education and the Projovem Countryside Program in Planaltina/DF. Brazilian Journal of Rural Education, 2(2), 502–519. https://doi.org/10.20873/uft.2525-4863.2017v2n2p502

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