Pedagogical chicken: a space for scientific literacy in the science club

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e11573

Mots-clés :

Scientific Literacy; Meaningful Learning; Country Science and Education Club.

Résumé

ABSTRACT. This article aimed to verify if the activities developed in the Science Club based on the reality of the students contributed to a significant learning of the students of the 3rd, 4th and 5th years of a school in the countryside. In order to carry out this research, eight activities were carried out in two months, which involved the construction of a chicken coop, the evolution of the land and a study on the hens. To collect the data, a book with the studied contents was built. In the analysis of the data it was used the Discursive Textual Analysis where it was concluded that the Science Education in the school of/in the countryside, starting from the reality of the students through the Science Club, potentiated a significant learning.

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Bibliographies de l'auteur-e

Sabrina Silveira da Rosa, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Professora da Prefeitura Nova Santa Rita, desde 2003, de séries iniciais e finais. Possui graduação em Educação Física pela Unisinos (2005). Pós Graduação em Atividade Física Adaptada e Saúde, pela Gama Filho. Mestra do curso do Pós-Graduação em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde, com orientação do Professor Dr. José Vicente Lima Robaina.

Andressa Luana Moreira Rodrigues, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Professora da Prefeitura Nova Santa Rita, desde 2012 das series inicias. Possui graduação em Pedagogia pela Uni La Salle(2016). Pós Graduação em Supervisão Escolar, pela Uniasselvi. Mestranda do curso do Pós-Graduação em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde, com orientação do Professor Dr. José Vicente Lima Robaina.

José Vicente Lima Robaina , Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Pós Doutor em Educação e Educação do Campo - UFRGS (2017), Doutor em Educação, UNISINOS (2007), Mestre em Educação, UFRGS (1996), Professor Adjunto do Campus Porto Alegre, Departamento de Ensino e Currículo (DEC), da Faculdade de Educação (FACED), do curso de Educação do Campo: Licenciatura em Ciências da Natureza, UFRGS. Professor do PPG Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde, UFRGS.

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Publié-e

2021-08-24

Comment citer

Silveira da Rosa, S., Moreira Rodrigues, A. L. ., & Lima Robaina , J. V. (2021). Pedagogical chicken: a space for scientific literacy in the science club. Brazilian Journal of Rural Education, 6, e11573. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e11573