Editorial: (mis)paths of ethics in research and practice in education
DOI :
https://doi.org/10.70860/ufnt.rbec.e19571Résumé
Diante das inúmeras questões éticas e metodológicas que permeiam o processo de pesquisa, este dossiê convida à leitura, à reflexão e à discussão aprofundada sobre as responsabilidades e os desafios envolvidos na realização de estudos científicos. Ao propor um diálogo crítico entre ética e metodologia, torna-se essencial considerar como esses aspectos podem se complementar na construção de conhecimentos que respeitem os direitos e a dignidade dos participantes, ao mesmo tempo que atendam aos mais altos padrões científicos. Que este convite inspire pesquisadores a repensarem suas práticas e seus compromissos, contribuindo para uma ciência mais ética, rigorosa e socialmente relevante.
Téléchargements
Références
Brasil, Conselho Nacional de Saúde. (1996). Resolução CNS no 196, de 10 de outubro de 1996. Recuperado de: https://bvsms.saude.gov.br/bvs/saudelegi/cns/1996/res0196_10_10_1996.html
Brasil, Conselho Nacional de Saúde. (2016). Resolução CNS no 510, de 07 de abril de 2016. Recuperado de https://conselho.saude.gov.br/images/comissoes/conep/documentos/NORMAS-RESOLUCOES/Resoluo_n_510_-_2016_-_Cincias_Humanas_e_Sociais.pdf
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
© Camila Mugnai Vieira, Maewa Martina Gomes da Silva e Souza , Adriana Alonso Pereira, Bianca Pereira Rodrigues Yonemotu , Sadao Omote 2025

Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Proposal for Copyright Notice Creative Commons
1. Policy Proposal to Open Access Journals
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
A. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows sharing the work with recognition of its initial publication in this journal.
B. Authors are able to take on additional contracts separately, non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (ex .: publish in institutional repository or as a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
C. Authors are permitted and encouraged to post their work online (eg .: in institutional repositories or on their website) at any point before or during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as increase the impact and the citation of published work (See the Effect of Open Access).